FAQ - Vanliga frågor


🛒 Beställningar/Betalning

Kan man betala med krypto?
Vi tar tyvärr inte emot betalningar med krypto då banken inte tillåter detta för tillfället, dock har vi förhoppningar om att accceptera krypto betalningar i framtiden! Det du kan göra nu är att införskaffa dig ett kryptokort från t.ex Binance eller Crypto.com.
Här kan du hitta bra info om kryptokort: www.cryptokort.se

Kan man komma förbi och hämta varor direkt från er?
Då vi är ett nystartat företag driver vi endast en webbshop för tillfället.

Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?
I vår internetbutik erbjuder vi betalning via Swish, Mastercard, Visa, PayPal och Klarna.

När skickas min order?
Vi har som mål att skicka ut beställningar samma dag som de tas emot. Om beställningen kommer in sent på kvällen kommer den att skickas dagen efter.

Hur avbryter/ändrar man en order?
Ifall du har ångrat dig eller vill ändra på din order måste du kontakta oss snarast via vårt kontaktformulär så vi kan avbryta/ändra din order innan den skickas iväg från vårt lager.

Hur gör man om man har ångrat sig eller vill reklamera?
Se: Retur, Byte & Reklamation

Hur lång tid tar en reklamation?
Beroende på om produkten ska repareras eller bytas ut kan det ta olika lång tid. Utbyten genomförs i de flesta fallen omgående. För reparationer kan tiden variera, men normal tid är 1-2 veckor. Mail med statusuppdateringar skickas kontinuerligt ut till dig under tiden du lämnat en produkt för reparation.


🚚 Leverans

Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden på standardleveranser är 1-3 arbetsdagar. Med expressleverans kommer paketet oftast nästa arbetsdag (max 2 arbetsdagar).

Hur fraktas paketen?
Vi samarbetar med Shipmondo som automatiserar frakten för att säkerställa en snabb och säker leverans. Paketen skickas antingen med Postnord eller DHL beroende på paketets storlek samt vikt.

Är paketen spårbara?
Alla paket förutom små leveranser som får plats i brevlådan är spårbara.

Hur mycket kostar frakten?
Vi erbjuder fri frakt vid alla köp över 499kr (Standardpris: 79kr). Utöver detta erbjuder vi även expressleverans för 99kr.

Går det att beställa till utlandet?
I dagsläget levererar vi endast till Sverige.

Vad händer ifall leveransen blir försenad?
Om din leverans för någon anledning skulle bli försenad ber vi dig kontakta det företag som står för din leverans.

Mitt gods är fraktskadat, vad gör jag?
Vid fraktskadat gods ska det alltid anmälas direkt till det leveransföretag som stod för leveransen. Kontakta även oss via mail: [email protected] med bilder på det skadade godset.

📞 Kundservice till leveransföretagen:

Postnords kundservice

DHLs kundservice

DB Schenkers kundservice


🖥️ Produkter

Är produkterna testade?
Alla produkter på vår hemsida är självklart säkrade och är sådana vi själva använder till vår egna mining!

Har ni garanti?
Vi erbjuder 30 dagar garanti/bytesrätt för utbyte av produkter mot en liknande, samt erbjuder vi 7 dagars öppet köp. Observera dock att vissa produkters tillverkare erbjuder längre garanti, se alltid produktbeskrivningen för avvikelser.

Hur länge gäller ångerrätten?
Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt. Se: Köp- och Allmänna Villkor för fullständiga villkor hos Swe Mining AB.

Erbjuder Swe Mining prisgaranti?
Nej, vi erbjuder inte prisgarantier för tillfället.

Kommer ni att utöka ert utbud?
Vi utökar vårt utbud ständigt och har massa nytt på ingång!



Har du andra frågor?  eller vill tipsa om nya produkter? Kontakta oss via vårt kontaktformulär